LEHDISTÖTIEDOTE:
Pääministerin kansliaministeri Jiraporn Sinthuprai on ilmoittanut suunnitelmistaan ottaa käyttöön uusia säännöksiä, jotka tunnetaan nimellä "Dee-Delivery" parantaakseen verkko-ostajien kuluttajansuojaa Thaimaassa.
Jiraporn sanoi, että ne tulevat voimaan sen jälkeen, kun ne julkaistiin Royal Gazettessa heinäkuussa, ja sanoivat, että nämä toimenpiteet tehostavat verkkotapahtumien valvontaa petosten torjumiseksi ja avoimuuden lisäämiseksi. Kuljetusyhtiöiden on luovutettava yksityiskohtaiset tiedot työntekijöistään ja myyjistään, annettava kuluttajille mahdollisuus tarkastaa tuotteet ennen maksua ja sallittava palautukset viiden päivän kuluessa.
Uudet määräykset koskevat erilaisia kuluttajansuojavirastolle raportoituja asioita, kuten valituksia ei-toivotuista paketeista, jotka edellyttävät toimitusmaksua ja vaikeudet palautusten palauttamisessa. Uusien säännösten mukaan jakeluyhtiöiden on pidettävä viiden päivän maksuja, jolloin kuluttajilla on riittävästi aikaa arvioida ostoksensa ja tarvittaessa aloittaa palautukset.
Toimituspalvelujen on myös annettava täydelliset tiedot lähettäjästä ja yrityksestä, vastaanottajan koko nimi ja kunkin paketin seurantanumero, jotta kuluttajat voivat tarkistaa toimitukset ja hylätä epätyydyttävät tuotteet.
Ottamalla käyttöön "Dee-Delivery" -palvelun ministeri Jiraporn vakuuttaa, että Thaimaan verkkokauppapaikat muuttuvat turvallisemmiksi ja vastuullisemmiksi, mikä varmistaa oikeudenmukaisen ja turvallisen ostosympäristön.
Edellinen on Thaimaan hallituksen PR-osaston lehdistötiedote.