LEHDISTÖTIEDOTE:
Thaimaan matkailuviranomaisen (TAT) tutkimus on paljastanut, että ulkomaalaiset turistit ovat lisänneet majoitusmenojaan pandemian jälkeen, mikä osoittaa, että he suosivat luksushotelleja tai lomakohteita korkeammista lentolippuista huolimatta.
Tutkimus, johon osallistui 30,054 2023 turistia vuonna 50,900, osoitti, että keskimääräiset matkakulut nousivat 23,518 XNUMX bahtiin edellisistä vuosista. Majoituskustannukset muodostivat merkittävän osan näistä menoista, keskimäärin XNUMX XNUMX bahtia matkaa kohden.
Tutkimus osoitti myös muutoksen turistien ruokailutottumuksissa, kun katuruokaa valinneiden osuus nousi 63 prosentista 77.3 prosenttiin. Tämä muutos on johtanut keskimääräisten ruoka- ja juomamenojen laskuun 4,094 5,875 bahtiin, kun se vuonna 2019 oli XNUMX XNUMX bahtia.
Uutena trendinä on noussut kahvilahyppely, jonka suosio on kasvanut turistien keskuudessa. TAT havaitsi kulutustottumuksia eri kansallisuuksien kesken. Lähi-idän turistit olivat suurimmat kuluttajat, joita seurasivat vierailijat Oseaniasta, Yhdysvalloista ja Euroopasta.
Tutkimus nosti esiin matkavarausten kehittyvän maiseman, jossa suurin osa yksittäisistä matkustajista (53.7 %) käytti matkajärjestelyihin online-alustoja. Tästä huolimatta matkatoimistoilla ja matkanjärjestäjillä on edelleen merkittävä rooli alalla.
TAT:n digitaaliseen strategiaan sisältyy huomattava budjettipyyntö vuodelle 2024, jonka tavoitteena on hyödyntää sosiaalinen media kohdistamaan potentiaaliset matkailijat. TikTokin kaltaiset alustat ovat nähneet huomattavaa kasvua, mikä osoittaa lyhyen videosisällön tehokkuuden houkutella uusia vierailijoita. TAT aikoo tehdä yhteistyötä vaikuttajien kanssa edistääkseen Thaimaan kohteita ja aktiviteetteja edelleen hyödyntäen maailmanlaajuisen sosiaalisen mediansa laajaa ulottuvuutta.
Edellinen on Thaimaan hallituksen PR-osaston lehdistötiedote.