Thaimaa näkee matkailukulujen kasvun kiinalaisen uudenvuoden aikana

LEHDISTÖTIEDOTE:

BANGKOK, 8. helmikuuta 2024 – Johtavan maailmanlaajuisen matkapalveluntarjoajan Trip.com Groupin tiedot ovat paljastaneet, että Thaimaan saapuvien varausten kokonaismatkakulut kasvavat 44.3 %, kun verrataan tämän vuoden kiinalaisen uudenvuoden (CNY) juhlakautta vuoden 2023 CNY-kauteen. lähtevien matkailijoiden määrä kasvoi 70.8 %.

Osa syynä kulujen kasvuun voi johtua siitä, että Kaakkois-Aasialaiset turistit tekevät pitkiä matkoja, ja enemmän matkustajia matkustaa Kaakkois-Aasian (SEA) ulkopuolelle vuoden 2024 CNY-kaudella. Viime vuonna 72 % CNY-matkoista oli SEA:n sisäisiä matkoja, mutta tämä on pudonnut hieman yli puoleen (50.2 %), ja toinen puolet vierailee kauempana olevissa kohteissa.

Ehkä ei ole yllättävää, että SEA-maissa, joissa on kiinalaisen uudenvuoden juhlapyhät (Singapore, Malesia, Vietnam, Indonesia, Filippiinit, Brunei), matkustaa CNY-viikon aikana enemmän kuin maissa, joissa ei ole CNY:n yleisiä vapaapäiviä (Thaimaa, Kambodža, Laos). , Myanmar). CNY-viikolla maat, joissa on CNY-pyhäpäiviä, muodostavat 69.1 % kaikista SEA-varauksista verrattuna 59 %:iin kaikista SEA-varauksista CNY:tä edeltävän viikon aikana.

Toiset kaksi markkinoiden yli ulottuvaa trendiä ovat varausikkunoiden pidentyminen ja teemapuistojen suosio. Matkustajat suunnittelevat nyt matkojaan pidemmälle etukäteen, sillä Thaimaasta lähtöisin olevien matkojen varausikkuna on yli nelinkertaistunut – yhdeksästä päivästä 40 päivään – tällä CNY:lla viime vuoteen verrattuna. Tämä oli samanlainen kuin Malesiassa, jossa varausikkuna nousi 12 päivästä 51 päivään, ja Singaporessa se kasvoi kaksi ja puoli kertaa – 18 päivästä 46 päivään.

Samaan aikaan teemapuistot hallitsevat Kaakkois-Aasiasta tulevien matkailijoiden suosituimpia nähtävyyksiä. Hong Kong Disneyland on paras valinta Thaimaasta, Singaporesta ja Malesiasta tuleville matkailijoille Universal Studios Japanin kanssa. Tokion Disneyland; Universal Studios Singapore; ja Warner Bros Studio Tour Tokyo – The Making of Harry Potter, jotka muodostavat loput thaimaalaisten matkailijoiden viisi suosituinta ulkomailla sijaitsevaa nähtävyyttä.

Ms Diane Cui, General Manager, Trip.com Thailand, sanoi: "Viime viikolla teimme yhteistyötä Thaimaan matkailuviranomaisen kanssa järjestääksemme Super World Trip BOSS -livelähetyksen Bangkokissa, joka tuotti 100 miljoonaa THB GMV:tä päivässä. Odotamme Thaimaan matkailualan jatkavan tervettä toipumistaan ​​tänä vuonna, etenkin kun Thaimaan ja Kiinan hallitus on äskettäin allekirjoittanut viisumivapautta koskevan sopimuksen, ja odotamme innolla voivamme toivottaa enemmän vieraita ympäri maailmaa tähän kauniiseen maahan. .”

Edellinen on lehdistötiedote, joka on julkaistu PR-materiaalissa ja TPN-mediassa lueteltujen organisaatioiden täydellä luvalla. Lehdistötiedotteeseen osallistuvan organisaation lausunnot, ajatukset ja mielipiteet ovat täysin heidän omiaan eivätkä välttämättä edusta TPN-median ja sen henkilökunnan kannanottoja.

Goongnang Suksawat
Goong Nang on uutiskääntäjä, joka on työskennellyt ammattimaisesti useissa uutisorganisaatioissa Thaimaassa useiden vuosien ajan ja työskennellyt Pattaya Newsin kanssa yli neljä vuotta. Erikoistunut ensisijaisesti Phuketin, Pattayan paikallisiin uutisiin sekä joihinkin kansallisiin uutisiin painottaen kääntämistä thai-englanniksi ja toimien välittäjänä toimittajien ja englanninkielisten kirjailijoiden välillä. Alun perin Nakhon Si Thammaratista, mutta asuu Phuketissa ja Krabissa paitsi työmatkalla näiden kolmen välillä.