Digitaalisen talouden ja yhteiskunnan ministeriö tehostaa ponnistelujaan puhelinpalveluhuijauksia vastaan, kun tällaisista toimista raportoidaan jatkuvasti.
Digitaalisen talouden ja yhteiskunnan ministeri Prasert Jantararuangtong ilmoitti äskettäin hallituksen tehostetuista ponnisteluista taistellakseen kasvavaa puhelinpalveluhuijausten ongelmaa Thaimaassa.
Ministeriö on jo perustanut teknologiarikosten ehkäisykeskuksen, mutta aikoo perustaa verkkorikollisuuteen erikoistuneen työryhmän.
Yhteistyössä pankkien, rahoituslaitosten ja muiden asiaankuuluvien virastojen kanssa ministeriö koordinoi myös ulkomaisten viranomaisten kanssa, sillä monet huijauspuhelukeskukset toimivat naapurimaista. Myös petoslakiin saattaa tulla muutoksia.
Näihin toimiin on ryhdyttävä välittömästi hallituksen linjauksen jälkeen.
Tämä artikkeli ilmestyi alun perin Thaimaan hallituksen PR-osastolla.