Thaimaan tavoitteena on houkutella 25.8 miljoonaa aasialaista turistia vuonna 2024

Kansallinen -

Thaimaan matkailuviranomainen (TAT) suunnittelee houkuttelevansa 25.8 miljoonaa turistia lähimaista ensi vuonna 2024.

TAT:n apulaiskuvernööri Thanet Petchsuwan sanoi, että TAT on suunnattu turisteille Aasian ja Etelä-Tyynenmeren markkinoilta eli lyhyen matkan markkinoilta.

TAT:n äskettäisessä kokouksessa asetettiin tavoite houkutella 25.8 miljoonaa turistia näiltä markkinoilta. Tämä luku on 74 prosenttia ensi vuoden 35 miljoonan kansainvälisen matkailijan kokonaistavoitteesta. Tavoitteena on tuottaa 1.2 biljoonaa bahtia, mikä on 63 % ulkomaanmarkkinoiden kokonaistulotavoitteesta 1.92 biljoonaa bahtia.

Kohde jakautuu turistien kesken Itä-Aasiasta (12.48 miljoonaa), ASEAN-maista (10.51 miljoonaa), Etelä-Aasiasta (2.1 miljoonaa) ja Oseaniasta (787,000 XNUMX).

Thanet totesi, että vaikein haaste on Kiinan markkinat. Vaikka Thaimaassa vuonna 2023 vierailevien kiinalaisten matkailijoiden määrä on hieman helpottunut, ei ole vielä varmaa, että määrä saavuttaa odotetun 5 miljoonan matkailijan tavoitteen, sillä tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana Thaimaahan saapui vain 1.44 miljoonaa. Kiinasta.

Sillä välin Siripakorn Cheawsamoot, TAT:n Euroopan, Afrikan, Lähi-idän ja Amerikan apulaiskuvernööri, totesi, että TAT on asettanut tavoitteekseen houkutella 9.2 miljoonaa turistia kaukoliikenteen markkinoilta, kuten Euroopasta ja Yhdysvalloista.

Tämä on 26 % koko kansainvälisestä turistikohteesta. Tulojen kerryttämisen kannalta kaukoliikenteen markkinoiden odotetaan kuitenkin lisäävän 37 prosenttia kokonaistuloista, mikä vastaa 721 miljardia bahtia.

Tämä johtuu siitä, että Euroopasta ja Yhdysvalloista tulevilla turisteilla on yleensä pidempi keskimääräinen oleskelu kuin lyhyen matkan markkinoilla, mikä johtaa korkeampiin keskimääräisiin kuluihin. Viimeaikaiset tiedot tämän vuoden kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta osoittavat, että eurooppalaiset turistit viipyvät keskimäärin 19 päivää ja keskimäärin 71,718 XNUMX bahtia matkaa kohden.

Keski- ja Etelä-Amerikan markkinoilla keskimääräinen oleskeluaika on 16.17 päivää, ja keskimääräiset kulut ovat 99,172 15.26 bahtia matkaa kohden. Mitä tulee Amerikan markkinoille, keskimääräinen oleskelu on 76,297 päivää, ja keskimääräiset kulut ovat XNUMX XNUMX bahtia matkaa kohden.

Siripakorn lisäsi, että kaukoliikennemarkkinoiden trendi vuonna 2023 ylitti TAT-tavoitteen, joka oli 7 miljoonaa turistia, ja saavutti 8 miljoonaa turistia. Tässä suhteessa erottuva markkina oli Venäjä. Vaikka koko vuoden venäläisten matkailijoiden tavoitteeksi asetettiin miljoona, Thaimaassa vieraili ensimmäisen kuuden kuukauden aikana jo 1 789,000 venäläistä matkailijaa. Siksi vuonna 2024 TAT:n tulee laajentaa Venäjän markkinoiden kasvua kaksinkertaiseksi nykyiseen verrattuna, koska Venäjää pidetään nyt suuren potentiaalin markkinana, Siripakorn totesi.

Tämän artikkelin alkuperäinen versio ilmestyi sisarsivustollamme The Pattaya Newsissa, jonka omistaa emoyhtiömme TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Muista tilata uutiskirjeemme ja saat kaikki uutisemme sinulle yhdessä roskapostivapaassa päivittäisessä sähköpostissa. Klikkaa tästä! TAI, kirjoita sähköpostiosoitteesi alle!

Tilaa
Tanakorn Panyadee
Pattaya Newsin viimeisimmät paikallisuutisten kääntäjä. Aim on XNUMX-vuotias, joka tällä hetkellä asuu ja opiskelee viimeistä vuottaan yliopistossa Bangkokissa. Hän on kiinnostunut englanninkielisestä kääntämisestä, tarinankerronnasta ja yrittäjyydestä, ja hän uskoo, että ahkera työ on välttämätön osa jokaista menestystä tässä maailmassa.