Thaimaan pankit alkavat vaatia kasvojentunnistusta arvokkaille liiketoimille

Thaimaa-

Thaimaan rahoituslaitokset ovat alkaneet vaatia kasvojentunnistusta asiakkaille, jotka tekevät arvokkaita liiketoimia. Vilpillisen toiminnan ja huijausten vähentämiseen tähtäävän muutoksen odotetaan tuovan asiakkaille lisäturvaa.

Apulaishallituksen tiedottaja Traisuree Taisaranakul ilmoitti, että kaikki liike- ja valtionpankit ottavat tämän uuden turvatoimenpiteen käyttöön. Heinäkuusta alkaen asiakkaiden, jotka suorittavat vähintään 50,000 200,000 bahtia mobiilipankin kautta tai joiden tapahtumat ylittävät XNUMX XNUMX bahtin päivittäisen rajan, on vahvistettava henkilöllisyytensä kasvojentunnistusjärjestelmien avulla.

Traisuree selitti, että tämä toimenpide on osa laajempia tietoverkkorikollisuuden vastaisia ​​aloitteita, joita johtavat Bank of Thailand (BOT) ja muut asiaankuuluvat virastot.

Liikepankit ovat jo ryhtyneet toimiin verkkopetosten torjumiseksi, muun muassa ne eivät enää lähetä asiakkailleen web-linkkejä sisältäviä tekstiviestejä. Mobiilipankkikäyttäjät voivat tarkistaa biometrisen rekisteröintitilansa pankkisovellusten kautta.

Niiden, jotka eivät ole vielä ilmoittautuneet, on ehkä otettava yhteyttä pankkiinsa kasvojen skannausta varten, jotta he noudattavat uutta asetusta.

Edellinen on Thaimaan hallituksen lehdistötiedote.

Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN-median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta. Hänen taustansa on HR and Operations ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta jo vuosikymmenen ajan. Hän on asunut Pattayalla noin yhdeksän vuotta päätoimisena asukkaana, tunnetaan paikallisesti hyvin ja on vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinat lähetä sähköpostia [sähköposti suojattu] Tietoja meistä: https://thephuketexpress.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thephuketexpress.com/contact-us/