Paahtavan kuuma sää ja nousevat sähkölaskut Thaimaassa aiheuttavat julkista meteliä

KUVA: Bangkok Post / Apichart Jinakul

Kansallinen -

Thaimaan ravintolat ja viihdepaikat kamppailevat nousevien sähkölaskujen ja ulkoiluasiakkaiden poissaolojen kanssa vallitsevan helteisen sään vuoksi. Thaimaan alkoholiliiketoimintayhdistyksen neuvonantajan Thanakorn Kuptachitin mukaan superostoskeskukset saavat kuitenkin enemmän asiakkaita varjoa ja viileää ilmaa etsiviltä ihmisiltä.

Thanakorn paljasti thaimaalaiselle medialle 22. huhtikuuta, että Thaimaan helteinen sää vaikuttaa negatiivisesti viihdepaikkoihin, hotelleihin ja ravintoloihin.

Tilojen on myös kannettava sähkölaskujen taakka, joka johtuu niiden laitteista, kuten jääkaapeista ja ilmastointilaitteista, joiden on toimittava kovemmin ja pysyttävä jatkuvasti käynnissä.

Myös ulkoasiakkaiden poissaolo helteestä lisää yritysten taakkaa.

”Vaikka yritykset toimivat normaalisti, epäsuotuisa sää vaikuttaa niihin. Yömatkailijat saavat kuitenkin edelleen tukea, vaikka lakisääteistä sulkemisaikaa ei ole edelleenkään pidennetty aiemmin ehdotetulla tavalla”, Thanakorn sanoi.

Samaan aikaan Thaimaan ravintolaliiton puheenjohtaja Thaniwan Kulmongkol kertoi thaimaalaiselle medialle, että nykyinen sähkön hinta on merkittävästi nousussa erityisesti ravintola-alalla.

Tutkimuksestaan ​​hän havaitsi, että yhden nimettömän suuren ravintolaketjun viimeisin sähkölasku on noussut 1.7-1.8 miljoonaan bahtiin verrattuna edelliseen 1.1-1.2 miljoonaan bahtiin, mikä merkitsee yli 70 prosentin kasvua. Ravintolayritykset eivät kuitenkaan pysty heti sopeuttamaan myyntihintojaan, joten sähkökustannukset imeytyvät heidän hoitokuluihinsa.

Toisin kuin edellä mainitut yritykset, super-ostoskeskukset hyötyvät lisääntyneistä asiakkaista ihmisiltä, ​​jotka etsivät viileää turvaa paahtavan auringon edessä ja joilla ei ole tai jotka eivät halua käyttää ilmastointia kotona.

Keskustavaratalon markkinointiosaston johtaja Nattakit Tangpoonsinthana totesi, että kuuman sään vuoksi asiakkaiden määrä on kasvanut.

Central Worldin asiakaskäynnit ovat lisääntyneet noin 10-15 % tavallisiin päiviin verrattuna, ja äskettäisen Songkran-festivaalin aikana kävijöitä on yli 200,000 XNUMX päivässä, mukaan lukien sekä thaimaalaiset että kansainväliset matkailijat.

Hän sanoi, että thaimaalaiset ja ulkomaiset vierailijat käyvät kauppakeskusten ja tavaratalojen vähittäismyymälöissä erityisesti viikonloppuisin. Asiakkaiden kävijämäärä on kasvanut merkittävästi noin klo 11 alkaen verrattuna aikaisempaan vierailumalliin klo 00–11. Asiakkaat viettävät myös enemmän aikaa kaupoissa, myymälöissä ja ostoskeskuksissa, joiden keskimääräinen käyntiaika on 30-12 tuntia, Nattakit kertoi.

Vastatakseen nousevista sähkölaskuista koituvaan julkisuuteen väliaikainen pääministeri Prayut Chan-o-cha paljasti odottavansa erityiskokousta energia-alan sääntelykomission kanssa ennen kuin hyväksyy sähkötariffin seitsemän satangin alennuksen. Toukokuusta elokuuhun.

Tämän artikkelin alkuperäinen versio ilmestyi sisarsivustollamme The Pattaya Newsissa, jonka omistaa emoyhtiömme TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Muista tilata uutiskirjeemme ja saat kaikki uutisemme sinulle yhdessä roskapostivapaassa päivittäisessä sähköpostissa. Klikkaa tästä! TAI, kirjoita sähköpostiosoitteesi alle!

Tilaa
Tanakorn Panyadee
Pattaya Newsin viimeisimmät paikallisuutisten kääntäjä. Aim on XNUMX-vuotias, joka tällä hetkellä asuu ja opiskelee viimeistä vuottaan yliopistossa Bangkokissa. Hän on kiinnostunut englanninkielisestä kääntämisestä, tarinankerronnasta ja yrittäjyydestä, ja hän uskoo, että ahkera työ on välttämätön osa jokaista menestystä tässä maailmassa.